131012

Några bilder från veckan som gått i den trevliga butiken Trädgår'n i Laxå. 
Här har jag gjort en exponering i affären. Minicyklamen, vandrande jude och begonia är några av de blommor jag använt.
 
 
 
 
 
 
Här är några mosshjärtan som jag dekorerat.
 
Varje Tisdag gör vi rent kylen och fyller på med nytt. 
 
 
 
 
Denna veckan var det Mycket begravningsbinderier! Jag hann nästan inte ta några kort...eller rättare sagt jag glömde. Det var full fart. Här kommer iaf några bilder på det jag gjorde.
 
Stommen i kransen är av halm. Jag band vlieselin runt den först. Sedan klädde jag den med tuja och silvergran. Oasis satte jag fast ovanpå. Och sedan dekorerade jag med Krysantemum,Rosor, Gladiolus, Limonium och Silvertrassel, 
 
 
Jag har superduktiga kollegor! De är både proffesionella, hjälpsamma, snälla och roliga=) . 
Många skratt blir det. Också mitt i det sorgliga, som ju begravningsbinderi är, så hade vi kul. Mycket märklig känsla faktiskt att kunna ha det trevligt trots att det är mycket sorg som vi får handskas med i detta yrke. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0