131113

Nu är det inte många veckor kvar på utbildningen. Detta året har varit sååå kul!!! Jag har lärt mig massor, och träffat många härliga människor. Både på skolan och på praktikplatserna. 
Det är mycket att göra på Trädgår´n i Laxå där jag har varit sen 1 Oktober. Bloggandet har kommit lite i andra hand nu när jag är mormor oxå;-) .... Här kommer iaf lite bilder från senaste veckan.
Det har gått åt många blommor denna vecka. En stor begravning idag Onsdag och en till på fredag.
Jag fick ansvaret att arrangera och försöka få plats med alla blommor i kylen denna vecka. Kan man annat än Älska detta jobb=)
Hypericum och Rosor
 
Anastasia,Eustoma Prärieklocka, Gerbera, Delphinium Trädgårdsriddarsporre, Lilium, Gyprophila Paniculata brudslöja,
 
 
 
 
 
Jag glömmer hela tiden bort att ta kort på mina binderier. Det är så kul att befinna sig i denna butik med dessa underbara kollegor:-)  Jag ska skärpa mig och ta fler bilder. 
Några fler bilder på butiken. Rättvisemärkt, ekologiskt och på alla sätt nyttigt godis.
 
Det är några som har kommenterat att denna blomma inte heter Lotta utan St. Paula. Mycket riktigt, men grejen är att Lotta är vår chef och ägaren av butiken. Så Marie och Malin har kommit på att det ska finnas ett extra bra erbjudande varje vecka som heter Veckans Lotta. Så precis när du kommer in i butiken så hittar du detta "braiga" erbjudande denna vecka. Få se vad vi hittar på nästa vecka. Denna vecka tog vi så ojuligt som möjligt eftersom det snart kommer att bli jul i vårt växthus. Imorgon börjar vi fixa till i ett växthus inför julförsäljningen.  
 
 
 
Jag ska försöka blogga lite oftare nu på slutspurten. Hejdå,,,ses imorrn då kanske.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0