130524

Droppformad brudbukett. Nu var det dax=) 
Här ser ni materialet jag ska använda till den första buketten. Gerbera,Alströmeria,Bupleurum,Brudslöja,Salablad, Fjädersparris. Oasisen ligger i blöt. Inuti oasishållaren har jag lagt en liten bit torr oasis som kan ta hand om det vatten som trycks ut ur den blöta oasisen när jag sticker i blommor i den.
Efter en stund ser den ut så här:
 
Alströmerian som är längst ner i droppen har jag gaffeltrådat och fäst igenom oasisen och förankrat ordentligt så den inte ska trilla av. Det har jag även gjort med de tre ljusare Alströmeriorna som hänger ner, Det är mycket viktigt att inte några blommor faller bort under vigseln såklart.
 
Här kommer en bild från sidan och en bild från baksidan också.
 
och här kommer en variant av buketten. Jag har flyttat runt lite på Gerberan.
 
Sen var det bara att plocka isär den och prova att göra en ny bukett. Ny oasis i blöt som ska formas till så den passar i oasishållaren.
Den här gången valde jag Rosor,Nejlika,Kalla,Ranunkel,Fresia samt brudslöja....och lite Fjädersparris på toppen.  Dessa färger och former är sååå Fantastiska, eller vad säger ni? De kan ju egentligen bara ligga där och vara vackra. Men nu var uppgiften att göra brudbukett i droppform så.....
 
 
 
Det här är så givande och roligt, så ni förstår nog att jag trivs=)


Kommentarer
Ingegerd

Hej Carina härligt att se dina bilder, förstår att du har det bra. Öppnar du blomsteraffär i Laxå sen?
Tänkte på dej när jag gjorde Elins brudbukett förra helgen, det hade nog vari bra med en kurs innan :-) men det var riktigt roligt
Ha det gott
Kram Ingegerd

2013-06-23 @ 17:09:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0