130513 Igen

Idag tog jag  itu med att göra rent i kylen. Byta vatten i alla vaser och snitta om alla blommor osv. Det är så härligt att umgås med blommor hela dagarna. För att inte tala om alla trevliga människor jag får träffa varje dag=)
 
Den här Hortensian är väl underbar.!...
 
....Och titta så fint Maria har gjort med dem!
 
Här är några fler av de blommor jag har umgåtts med idag;-)
Liljor
Alströmeria
Pioner
 
När jag kom hem såg jag att mina Fritillaria meleagris  (Kungsängslilja) hade slagit ut i all sin prakt!
 
Gick en runda i trädgården och fotade lite. 
 
 
Sådan här härlig trädgårdskonst gör Kerstin som har en del av affären med sina konstverk. Det är akvareller, glaskonst, möbler och mycket mer. Den här är fantastiskt fin tycker jag. När solen lyser genom glaset blir den ännu finare! Den har suttit ute hela vintern och fått fin patina.
 
 
 


Kommentarer
maria

åhhh, så härliga bilder och underbar läsning....umgås med blommor, kan man tänka sig ett bättre yrke? Håller med att det är en inspirerande miljö du är i, ha en fantastisk helg, ses nästa vecka :-)

2013-05-16 @ 13:43:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0