130325

Nu är det måndag i påskveckan. Jag tänkte att det blir nog skönt att sitta ute och plugga en liten stund. solen skiner ju och allt. Mycket riktigt det var skönt att sitta ute en LITEN stund. Det blev kallt ganska fort att sitta still i solen. Jag har hackat is och snö för att hjälpa våren på traven.Snöhögarna och isen sitter hårt, men nu ska det bort... Fram för VÅREN=)
 
Nu sitter jag inne med en kopp varmt skönt grönt te och bloggar lite. Tänk att jag skulle tycka det är roligt att blogga;-) Det trodde jag inte ens själv i början. Men hela den här grejen att jag har börjat i skolan och får umgås med härliga,positiva, och busiga människor och härliga blommor hela dagarna  gör mig så positiv och glad! Och snart får jag komma till min praktikplats i Kumla. I butiken Klorofyll på torget i Kumla ska jag tillbringa mån-onsdagar framöver fr.o.m. 2/4. Jag känner mig redan så Välkommen av Maria som äger butiken och som kommer att bli min handledare. Vilken tur jag har haft=) 
 
I fredags hade vi butiken Sötknoppen öppen. Vi fick träna kassahantering, paketering och allt vad som hör till att jobba i en butik. Det var jätteroligt=) Först skulle vi såklart ställla fram allt det vi gjort, s.k. exponering i affären. Det har vi inte riktigt kläm på ännu. Men jag tycker vi gjorde ett fint jobb ändå. Sara och jag hade hand om den rosa avdelningen. Sedan fanns det en röd och en gulgrön och en orange avdelning.
Här kommer några smakprov.
 
 
Vanja hade ordnat så vi fick smaka denna härliga påsktårta:-)   Tack Vanja!!!  Det var smaskigt!
GLAD PÅSK önskar jag er alla!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0