130319

Häromdagen gjorde vi tärnbukett. Idag har vi gjort herr kossage ("knapphålsblomma") i limningsteknik, till brudgummen. Så nu är det bara brudbuketten kvar...(!) Det blir nog framåt hösten. Det ser jag verkligen fram emot!!!
Så här blev iaf mina två varianter av kossagen:
 
 
Det var så roligt så jag glömde bort att ta kort under själva tillverkningen. Jag tog bara ett kort i början.
På baksidan har jag fäst en T-nål/kossagenål (en typ av säkerhetsnål) så att man lätt kan fästa den på kavajslaget. Några ord på vägen....oasisfix, nejliketråd, floratejp, limpistol, pärlor, band....är alltså några av de ingående detaljerna i detta arbete, förutom själva blommorna såklart;-)
 


Kommentarer
maria

åhh, vad fint corsaget blev, du är så duktig, och att du skriver så mycket i bloggen är jätteroligt, haha, jag tycker om att ha rätt ;-) hoppas du haft en fantastisk början på din lärlingsplats// Fröken

2013-04-03 @ 17:51:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0