130313

Redan Onsdag. Tiden går så fort när man har roligt!!!
På schemat idag stod det Hög begravningsdekoration. Vi använde en oasis storlek Grande, som fick ligga i blöt ett par minuter så den var 99% blöt. Blommorna har stått i vatten sedan igår. De ska stå och vattendra minst 2 timmar innan man kan sätta dem i oasisen.
Det är mycket att tänka på. Detta är några punkter som jag antecknade:
*  Instick, djupt
*  Radial linjeföring mot mittpunkten.
*  Materialpreparering. Blad och taggar bort.
*  Fasthet och stadga.
*  Täckning. Oasisen ska inte synas.  Alltså dold teknik.
*  Snittytan ska snittas diagonalt, och inte så långt som i vanliga fall för t.ex. rosor. Detta för att det ska gå lättare att sticka i och för att snittytan inte ska synas utanför oasisen.
*  Yttre form.
*  Trekantsform.
*  Grupperingar.
* Viss linjeplacering.
 
Steg för steg gick det till så här:
Och efter mycket jobb, trådning av Nejlikor och Gerbera, och en hel del kreativt klurande så blev resultate såhär.   Jag är nöjd! Stolt över mig själv faktiskt!   Jante är avskedad;-)
 


Kommentarer
Blerta

så otroligt fint!! hur nöjd är inte du =)..fint beskrivet också, bra att komma ihåg hihi

2013-03-13 @ 22:48:55
URL: http://lullabyblossom.devote.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0