130311

Äntligen Måndag!!! 
Idag har vi frossat i tulipaner=) Forsatt att binda buketter i spiralteknik. Nu var blommorna lite "olydiga" eftersom de hade stått och blivit böjda över helgen, så det var lite svårt att få till buketterna. Men det fanns blåbärsris kvar, så det passade bra att stötta upp med i buketten. Se nedan dagens bilder.  Fatta att jag Trivs=)
 

 
Men nu är det dags att plugga 10 latinska namn på snittblommor. Jag kunde dem igår. Hoppas jag kan dem även imorgon.  Det blir mycket att lära denna vecka. Sorgbinderier ska vi börja med när blommorna, som vi bestämde oss för i fredags, kommer imorgon.  Det blir höga och låga buketter. En del teori är det också att läsa in. Både vad gäller sorgbinderier och företagsekonomi.  Det är intressant. Lite jobbigt med begravnings-och sorg-binderier såklart, men det hör ju till yrket som florist. Jag gick till graven i eftermiddags och la denna tulpanbukett på min systers grav. Hon Älskade Tulpaner! De väcker hopp om vår och värme efter denna långa, kalla vinter. Var rädda om varandra!


Kommentarer
Blerta

oo vilka bilder , o va glad man blir när man får hem det man gjort själv också.. jättefint.. tack för usb..håller på o fixa fotona nu så du har den imorgon =).. snäll o fin du e kram på dig

2013-03-11 @ 19:45:51
URL: http://lullabyblossom.devote.se/
Anne-Lie

Roligt att följa din blogg och få se alla fina buketter du binder. Underbar bukett du la vid Kickis grav. Tänker på er och dina föräldrar.
Stor Kram!

2013-03-11 @ 21:39:18
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0