130306

16 stora redesbuketter har vi beställning på. De ska till Ung Företagar mässan i Skövde i helgen.
Då börjar vi med att göra själva nästet. Så ut och plocka björkris.Sen är det bara att sätta igång att tejpa skafttrådarna. Efter det böjer vi till trådarna enligt principen 1/3  2/3   och formar till ett näste. Med grön myrtentråd(eftersom det ska vara dold teknik) surrar vi ihop skaftet och snurrar till "små rum" där blommorna ska få bo.    Blommorna som jag ska använda förbereder jag genom att ta bort blad, taggar osv. Ansa det gröna. Så då sätter jag igång att arrangera buketter i redet..... och vips så är buketten klar=) 
 
Jag ska väl presentera huvud"personerna" i detta arrangemang.Det är Gerbera (Gerbera x cantabrigiensis) Ros (Rosa) Nejlika (Dianthus Caryophyllus) Alströmeria (Alstroemeria) Brudslöja (Gypsophila paniculata) Läderbräken (Rumohra adiantiformis) Och till sist några Aralia (Fatsia japonica) som en grön botten under redet. 
Det gäller att tänka på både formval och färgval när man gör en sådan här bukett, Nu fick vi instruktioner av vår lärare Fredrik hur formen skulle vara och vilka färger och blommor vi skulle använda. Men fast vi alla fick samma grundmaterial att jobba med så var resultatet 16 olika buketter. Fantastiska var och en i sitt slag. Tänk vad härligt kreativa vi redan har blivit efter bara en och en halv vecka.=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0