130623

Hej alla midsommarfirare. Igår fyllde jag år, och den firade jag på ett fantstiskt fint bröllop. Tack Erik o Sara för en underbar dag. Massor av kärlek=)
 
Jag har ju som bekant bytt praktikplats till en handelsträdgård och trivs alldeles förträffligt! Här kommer några bilder därifrån.
 
Här ska ni få se mina gurk-"bebisar" som jag har planterat om, och som har växt duktigt på bara några dagar.
 
Det är full fart med försäljningen av både blommor, träd, buskar,kaffe och glass:) Några snittbuketter har jag gjort. Och häromdagen fick jag förmånen att få hjälpa ett ungt par att välja buskar och fruktträd till deras nya trädgård. De var så entusiastiska! De skulle komma med äpplepaj när de skördat de första äpplena. Men den lär jag inte få smaka, eftersom jag bara är där över sommaren.... men jag får väl åka till Svartå och palla några Sävstaholmsäpplen om några år;-) och Victoriaplommon. 
Ibland sover jag över i vår lilla sommarstuga som ligger på andra sidan Skagern. Men jag åker inte båt över till praktiken. Det går fortare att ta bilen runt. Här kommer några bilder från vårt lilla sommarställe.
Här är Gudagott att vara!!!
 
Nu backar vi i tiden några veckor. På skolan fick vi göra kistdekorationer.
Här kommer de 2 som jag och Jennifer gjorde.
 
 
 
 
Sista dagen i skolan före vår långa praktikperiod gjorde vi buketter till vår butik på skolan, och till sist fick vi göra vad vi ville. Då gjorde jag bordsdekorationer till min mammas 80-årskalas som vi hade hemma hos oss den 6 Juni.
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var kul att köra elbilen, och även att sitta bak på flaket. Här kör vi tillbaka kistlocken till ladan igen,efter att vi plockat isär våra kistdekorationer. Blommorna ska ju användas om och om igen i skolan. Så vi får träna så mycket som möjligt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0