130616

Hallå där ute i trädgårdarna. Nu tänkte jag lägga in lite fina bilder och berätta vad jag har gjort de senaste veckorna på min utbildning. Men nu vill inte bilderna förflytta sig från min mobil till datorn. Så det får bli utan bilder den här gången:(  Det blir inte lika roligt men men vad ska man göra när tekniken inte funkar. 
Jag har bytt praktikplats, och är sedan i måndags på en handelsträdgård, Svedrins i Rudskoga. Efter bara en vecka känner jag mig som hemma. Det är 7 Stora växthus fyllda med blommor,örter,gurkor,tomater, Mellan växthusen finns det mängder av buskar och träd av alla de slag. Och ser man ut över nejden utanför växthusen finns det ett hav av blommor på odlingarna. Alla som jobbar där är jättetrevliga, och jag känner mig redan som en i gänget=)
Har ni vägarna förbi Åtorp, Rudskoga så titta in. Det är det sååå värt!  När man har gått och botaniserat och handlat klart kan man köpa sig en glass och en kopp kaffe och sitta ute och bara njuta:-)
Nej hörrni, nu är det så fint ute att jag måste ut och rycka några ogräs, eller lägga några plattor, eller gräva om någonstans;-)   Fast jag lovade mig själv igår att jag skulle ta det lugnt idag. Inte greja i trädgården utan sitta i trädgården och läsa/plugga. Jag lovade min kära man att ta det lugnt i helgen, medan han åker MC runt Vänern med 30 andra "gubbar".  Igår kväll höll jag på att gräva ute i trädgården när jag fick "sällskap" av tusetals knott:(  Vad är de bra för?!?!?. Måste de finnas!?!?!?!  Jag var rödprickig hela jag när jag kom in. Och jag hade svalt så många knott att proteinintaget var avklarat för minst en vecka fram.....Urk!!!    Nej , nu blir det en kopp kaffe och en bok/lärobok  i trädgården innan de galna knotten vaknar upp och käkar upp mig. 
Jag lägger in bilder när jag fått ordning på min mobil.   
Ha en Skön Söndag=)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0