130427

Vi har precis kommit hem från  Norra Vätterns konstrunda. Många fina ställen från Tiveden till Skyllberg har vi varit på. Det finns så många härliga kreativa människor=) På några ställen fick jag frågan om jag har målat några akvareller på sistone. Jag får svara nej på den frågan. Jag har inte "haft tid" kan man säga. Jag håller ju på att skapa "konstverk" med blommor. Förut målade jag rosor i akvarell så här t.ex........
 
.......men nu skapar jag buketter med riktiga blommor.....så här t.ex.....
 
I Torsdags och Fredags gjorde vi runda brudbuketter:-) Det var verkligen jätteroligt! Det var mindre roligt när vi plockade isär en bukett. Men så är det på skolan. Man får öva, och sedan plocka isär och öva igen. 
Torsdagen ägnade vi åt att göra en bukett i en buketthållare med oasis. Här kommer några bilder på arbetes gång och det färdiga resultatet:


 
I fredags gjorde vi fortfarande runda brudbuketter, men då använde vi oss av en annan teknik. Trådning,tejpning.
Det betyder att vi ersätter den riktiga stjälken med nejliketrådar som vi tejpar med Floratejp. Det är bl.a. för att man ska kunna böja till dem så de hamnar exakt där man vill ha dem......så här går det till:


 
Nästa vecka blir det praktik igen i butiken Klorofyll, vid torget i Kumla. Titta gärna in!
Det är en mycket inspirerande och mysig affär=)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0