130520

Här kommer lite bilder från förra veckan.  Det här ska bli söta sommarbuketter....
 
 
Och så tar vi "ett fång" andra blommor och binder ihop till små redesbuketter.....



 
 
Får jag presentera Årets Pelargon   Red Velvet. Den är mörkt sammetsröd.  Här har jag använt den i en uteplantering tillsammans med blå lobelia och röda små nejlikor, lite mossa, grenar och stenar....
 
 
 
Nedan ser ni en fantastisk bukett, som Maria har gjort. Jag fick i uppdrag att åka in till Örebro med den. Den skulle levereras till ett företag som jag visste på ett ungefär var det låg. När jag kom till Örebro var det fullt polispådrag. Det vimlade av poliser runt den byggnad jag skulle in i!  Det visade sig att en Hells Angels byggnad i Värmland nånstans (tror jag att det var) skulle säljas på auktion. Och auktionen hölls där i Örebro. Det har tydligen varit oroligheter kring sådana auktioner förr så nu var polisen på plats. Så man kan säga att jag fick poliseskort in till den byggnad jag skulle. Det var jag, med den Vackra stora Rosenbuketten, som gick  i mitten, och runt omkring mig gick det poliser. Kändes ganska tryggt faktiskt;-)
 
 
 
 


Kommentarer
Amanda karlsson

Hej! Tack för den fina kommentaren! Vilka underbara sommarbuketter!!! Du är så bra! Ses på torsdag! Kram Amanda

2013-05-22 @ 10:44:36
URL: http://solofiori.blogg.se
maria

way to go girl :-)

2013-05-22 @ 12:40:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0