131128

Brudbukettsvecka. Här är den jag gjorde igår. Lite skogstema.










När vi skulle åka hem var det så här fint på skolan. Alldeles rosa himmel. Passade ju väldans bra efter att ha jobbat med rosa rosor o romantiska brudbuketter hela dagen.


Idag var det dags att göra bukett till en känd person. Skiss planering analys och bedömning ingick som vanligt i uppgiften
Lill Lindfors valde jag. Det finns ju en ros uppkallad efter henne. och den är rosa. Jag tänkte glamour.guldstrupe.humor.lång.finsk.em man i byrån.du är den ende osv.
Därför blev handtaget i guld. Några grenar la jag i en fyrkant som symboliserade byrålådan. Den ende blev en enda kotte.....mm.mm. och till sist en bit blått sidenband fastsatt med en vit nål (Finland).














och över allt ända ner till golvet slingrade sig guldet.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0