131205

Det är många sjuka nu. Idag var det min tur att stanna hemma=(. Jag vill verkligen inte missa något i skolan, men idag och imorgon måste jag stanna hemma och kurera mig. Imorgon som några av oss ska till Jönköping och greja med en mässa. Och på kvällen blir det att åka limo till ett uteställe i Skövde för att fira/sörja att vi ska sluta skolan nästa fredag. Men jag orkar inte följa med på något av det. Så jag är hemma och tycker synd om mig själv istället:-(... Och kurerar mig såklart så att jag kan vara med på examensveckan nästa vecka. Det är mycket att tänka på inför proverna. Idag går det inte alls. Min  hjärna har loggat ur, så jag får plugga på lite i helgen hoppas jag. Men de senaste veckorna har vi repeterat mycket i skolan. Denna veckan har vi tränat på sorgdekorationer i oasis.
Dessa blommor skulle vi jobba med. Först varuhantering av blommor och grönt. Snitta,ta bort taggar och blad,näring,vatten....osv.
 
Sedan planering och uträkning av kostnader. Både blommor,grönt, oasis och arbetskostnad. Hur lång tid räknar vi med att det ska ta att göra en stående sorgdekoration. Jag uppskattade att jag skulle klara det på 2 timmar.
Oasisen ska täckas så att inget syns av den när det är klart. Jag börjar att täcka nerifrån och arbetar mig uppåt samtidigt som jag placerar alla blommor i en bra komposition både vad gäller blomval som färgval. Placeingar i grupper och linjer osv...texta band och fästa det snyggt i dekorationen.
Efter 1 timma och 45 minuter var jag klar med min.
 
 
 
 
 
Sen ska vi analysera våra arbeten och se vad som gick bra, och mindre bra. Vi ska förklara hur vi har tänkt och utfört alltihop med facktermer inom branchen.
Här ser vi exempel på vad vi kom fram till i gruppen vad gäller teknik, materialanalys och helhetsanalys.
 
 
 
Nästa vecka när vi får våra uppgifter ska vi så tydligt som möjligt lämna en skriftlig planering och analys av våra arbeten. Det gäller att göra en så omfattande beskrivning som möjligt. Och såklart utföra hantverket så felfritt och bra som möjligt. Det ska nog gå bra....hoppas jag. 
Nu ska jag fortsätta att kurera mig, så jag blir riktigt frisk och klarar av nästa vecka med glans=)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0