130513

Äntligen är våren här på riktigt=) En underbar Kristi himmelsfärds helg har vi haft! Påtat i trädgården och varit vid sommarstugan och röjt sly och grejat.En kopp kaffe i solen och blåsippor och vitsippor i mängder=)
 
Nu är jag på väg till "jobbet" igen i Kumla. Jag har gjort många planteringar den senaste tiden. Se nedan några av dem. Jag trivs väldigt bra på min praktikplats.
 
 
En kväll var det kurs i uteplanteringar. Här är en som Maria gjorde och visade deltagarna hur man kan tänka och göra. 
 
Här kommer Lobelia....Akleja... Mårbackapelargonia...
...och en mycket populär uggla. De finns även i grått.   
 
Nu måste jag skynda iväg till Kumla och en ny dag i butiken. Jag ska försöka komma ihåg att ta mycket mer bilder och skriva oftare på min blogg.   Ses snart;-)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0