130321

En mycket härlig dag=) Vi har skapat fritt av alla blommor som fanns i kylrummet. Det är så Fantastiskt att se allas kreativitet! Det blev många olika vackra buketter och arrangemang. Tänk att det kan bli så olika av samma utgångsmaterial så att säga.
Jag förberedde ett rede häromdagen. Målade ett hjärtformat rede i silvervit färg. Ritade upp i blocket hur jag tänkte mig det. 3 röda rosor på ena sidan och fylla ut med grönt på den andra sidan, samt något droppformat längst ner på hjärtat. Det blev lila Fresia. Så här blev det:
 
 
Jobbade vidare med ett björkrisrede som jag målat rosa. Där tänkte jag mig 3 vita olika blommor i mitten. Det blev Ros, Germini och nejlika. Sedan fylla ut med grönt, sisal- och läder-blad och småblommor trädgårdsnejlika runt om. Så här blev det:
 
Vad gjorde jag mer.... jo,min bror fyller år på lördag, så jag gjorde ett arrangemang till honom. Här kan ni se vad jag använde....och hur det till slut blev. Jag tänkte på vad Fredrik och Maria lärt oss när det gäller att komponera ett arrangemang i nivå. Höjd, kontraster i färg, form och material. Ett lågt fokus (den vita nejlikan tänkte jag) .... men så blev den knoppiga lila tulpanen så glad och tokig när den kom ner i den vattenmättade oasisen att den slog ut i all sin prakt och snodde allt fokus från nejlikan..... ja, ja, de får väl samsas bäst de vill ;-)   Den ljuslila/rosa krysantemumen tyckte jag blev en fin och skir kontrast till den svarta och manliga krukan, och det blev lite rörelse kring den långa ensamma stammen på  blomman vars namn jag i skrivande stund inte kommer ihåg.... Ja, jag erkänner att jag inte kan alla namn på alla blommor än! Men det har faktiskt gått riktigt bra på proven med de latinska namnen. Jag är stolt över mig själv.... men hoppsan, vart tog Jante vägen nu då...?!
 
 
 
Imorgon ska vi ha öppet i vår butik Sötknoppen på skolan. Vi ska turas om att stå i kassan och ta hand om kunderna. Det blir premiär för mig att jobba i en butik. Spännande.... Välkomna mellan 09,00- 12,30 till Sötåsen.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0