130722

Det har inte blivit så mycket bloggande sista månaden. Det har varit fullt upp med annat. Bland annat har vi hjälpt båda våra döttrar att flytta. De prickade in sina flyttar med 2 veckors mellanrum. Nu behöver jag inte gå på gym och lyfta tungt på åratal känns det som;-) Nu är de iaf på plats och allt har gått bra! Det känns bra för mammahjärtat=)
Jag har nu varit på Svedrins handelsträdgård i Rudskoga sen 10 Juni, och det är sååå roligt! Jag trivs så himla bra!!!
Här kommer lite bilder. Bl.a. på mina gurkbäbisar som jag planterade. De växte upp och flyttade hemifrån fort
minsann,
 
 
 
 
 
När vi skördade dessa gurkor i ett av växthusen så var det den varmaste dagen i år. Så vi fick plocka av några plantor i taget och gå ut och andas och dricka vatten. Nu finns de att köpa i butiken:-) Mycket goda som de är, men godast om man lägger in dem. 
Dagarna går fort. Det finns att göra hela tiden. Det är vattning,"plocka rent" blommorna, försäljning, hjälpa kunderna att hitta det de vill ha, ge råd, plantering, bukettbinderi. Häromdagen gjorde jag denna oasisdekoration till en väninna som fyllt jämna år och som vi skulle ta med ut och fira med god mat. Det blev Rosor, Altromeria, Fjädersparris, krysantemum och en Änglakruka....Ja i buketten alltså... till mat blev det grillbuffé. Mums vad gott!
 
 
Nu lite mera bilder av min arbetsplats som jag ska åka till alldeles strax. Här ute brukar vi sitta och äta lunch (när vi får tid). Inte alls tokigt med en sån matplats eller hur=)
 
 
 
 
 
Nu in i växthusen igen....
 
 
 
Varför inte ta en sväng till Rudskoga idag och inhandla lite blommor. Det är 25% rabatt på alla växter nu. Gäller även träd och buskar och perenner. Passa på att fynda på redan låga priser.
 
 
Här kommer avslutningsvis en bild på Åtorpsbron som jag åker över när jag är på väg hem från jobbet.
 
Ha de nu så gott i sommarvärmen=)
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Eva-Lena

Hej i sommarvärmen!
Det märks att du hittat rätt i det nya yrkesvalet. Vad kul!!
Här är det semester i två veckor till, skönt!
Men vi ligger inte på latsidan... Bygger ny altan med uterum. Kul för det är lite annorlunda mot vanliga jobbet ;-)
Ha en fortsatt härlig sommar! Kram /Eva-lena

2013-07-22 @ 12:57:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0