130807

Nu har jag kommit hem till civilistationen igen. Dax att blogga lite.
Det rullar på och dagarna går så fort. Nu är det bara denna och nästa vecka kvar på Svedrins handelsträdgård.
Sedan är det dax att hitta en ny plats. Jag har lite på gång. Vi får se vad det blir.
Det är mycket att skörda nu. Både tomater och gurka i växthusen.
 
Häromdagen kom det en kund som ville ha höstsyren. Det tror jag inte att vi har sa jag, men visade dem olika sorters Hortensia (Hydrangea) , som ju liknar syren litegrann i formen, och som blommar som bäst nu och framåt hösten. I alla fall vissa sorter. Kunden bestämde sig för att köpa Hortensian. När jag håller på att slå in priset i kassa apparaten kommer Kerstin (min handledare) och säger: "Jag ser att ni har hittat höstsyren" varpå jag svarar "Nej, vi hittade inga höstsyrener" så vi tog Hortensian istället. Men där fick jag lära mig något nytt igen. Hösthortensian kallas nämligen för Höstsyren just för att blommorna är så pass lika i formen. Jag lär mig nya saker varje dag både av mina  fantastiskt trevliga arbetskamrater och av kunderna. Här kommer en bild på min favorit bland Hortensior (Hydrangea). Det lustiga är att den heter "Invisible", men det är inte många som har missat den. Den drar verkligen till sig blickarna, så osynlig är den verkligen inte. 
VILL HA!!!  Visst är den Underbar=)
 
Jag har fått en beställning på en brudbukett till på Lördag 10/8. Anna-Maja som gör såna i vanliga fall är ledig då, så jag ska göra den:-)  Ska bli sååå kul, men jag drömde en mardröm häromnatten, att den blev jätteful och konstig=P ...så jag är nog lite nervös iaf. Idag förberedde jag handtaget på buketthållaren. Vit floratejp samt champagnefärgat band eftersom bruden ska ha en champagnefärgad klänning. Buketten ska inte vara så stor eftersom klänningen är kort. Det ska ju stämma med proportionerna.
 
Till sist bilder på nysnittade rosor som vi fick in i måndags.
 
Åh, vad jag trivs=)
 
Må så gott så hörs vi snart igen=)
Carina, blivande Florist/Trädgårdsdesigner/Bloggare ;-)....vem hade kunnat tro det för ett år se'n.
 
 
 
 


Kommentarer
Sandra

Höstsyrenen var riktigt ljuvlig :D Hoppas sommaren har varit bra, snart ses vi igen // Sandra

2013-08-09 @ 08:32:50
URL: http://blommandenbroo.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0