130910

Nu har vi varit på Liseberg=) "Uppträtt" på stora scenen minsann;-) Här står Sara och Jennifer och är snygga;-)
 
Saras sörsta uppgift var att göra klart Lisebergskaninen. Alltså sätta gröna och rosa kryssantemum i oasisen som vi monterat fast på frigolit och med en masonitskiva bakom så det skulle bli stadigt. Det blir ganska tungt när oasisen är blöt. Här följer några bilder på hur kaninen "växer" fram. Jag ser även några Kalanchoe,vit Nejlika och Höstflox. All kred till Sara!!! Den blev så fin! Och mycket uppskattad och fotad.
 
 
Här är ett exempel på en annan kreativ persons framställning av Lisebergskaninen. Vår dotter Amelie har målat den på sin tumnagel=)
 
Vi gjorde en del buketter, planteringar och arrangemang under dagen.... En bild säger mer än tusen ord så här kommer en bildkavalkad från en mycket rolig och mycket varm dag på Liseberg=)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och vad hände sen? Jo, ge mig ett K....
Ge mig ett E....
Ge mig ett X.... Vad blir det.... Jodåsåatt jag vann ju en Kexchoklad (typ 36 st.egentligen) 
 
Go o Gla blev jag då:-)
Hejdå Liseberg för denna gång.
 
Imorgon ska jag berätta om vårt nästa projekt som vi håller på med. Vi ska pynta en flotte till skördefesten i Hajstorp (vid Göta Kanal). Den äger rum nu i helgen. Så vi jobbar för fullt med att skapa=) Vi har sååå Roligt!!! Lite träningsvärk i magen har jag faktiskt efter allt skratt idag!!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0