130905

Idag firar vi vår  32:a (!!!) bröllopsdag=), nej vänta nu, sa jag 32 år....låt mig räkna efter....ja det är faktiskt så. Granitbröllop. Jag gjorde detta arrangemang till min fina man igår på skolan. <3  Vita rosor (som jag hade i min brudbukett), krysantemum och kärleksört blev stommen i detta arrangemang. 
 
 
 
Denna veckan har vi brainstormat, klurat och förberett inför Liseberg till helgen. Vi ska vara där Lördag och Söndag på stora scenen och jobba med olika arrangemang och buketter. Vi har delat upp oss i 2 grupper och jag kommer att vara där på Söndag. Ska bli Superkul! 
 
Det vi har kommit fram till att vi ska göra, förutom buketter och planteringar, är detta:
Tekoppen, luftballong,farfarsbilar,bergbanevagnar, Lisebergskanintavla, 
Sedan funderade vi på att göra ett chokladhjul, men de blommor vi ska arbeta med är inte så chokladiga, utan går mer i Lisebergs färger såsom rosa och grönt. Så då bestämde vi att göra Ahlgrens bilar i oasis istället. Och eftersom Lisebreg firar 90 år i år så ska vi göra siffrorna 1923-2013 i oasis på något fint sätt. 
Så vi har sågat, hamrat, målat, limmat. Låter inte så "Floristigt" eller hur. Men att arbeta som Florist är inte bara att sitta och lukta på blommor hela dagarna och sätta ihop en söt bukett då och då. Det är hårt arbete som ligger bakom. Vi har haft så himlans kul!!! Som vi har skrattat!!! Jag glömde nästan bort att ta bilder och dokumentera. Men några blev det iaf. 
Här kommer nu några bilder på det vi har förberett.
Först ut är skapandet av tekoppen. Hönsnät,ståltråd, och mossa är några av"ingredienserna".
Eftersom det skulle gå åt så väldans många blommor till att täcka hela tekoppen med, som vi tänkte från början, så blev det mossa och tyg i ränderna istället för blommor. Inuti koppen har vi gjort ett skogslandskap med div.blommor, sisal,taklök med röda nålar (=lingontuva). Utvändigt ska koppen dekoreras på något sätt. Det gör vi live på Liserbergs stora scen=)
 
 
Här är en prototyp för farfarsbilen. Ett oasisblock som ska täckas med blommor. T.ex. gerbera som hjul osv. Kannapinnar håller uppe taket som Nathalie ska göra av papper med "spetsmönster" på sidorna som hänger ner. Hänger ni med? Kom till Lisebreg och titta vetja=)
 
Lisebergskanintavlans tillkomst ser ni nedan. Och till helgen sticker vi rosa och gröna blommor i oasisen så det blir riktigt fint hoppas vi:-)
 
 
Jag lägger in bilderna från Liseberg nästa vecka så får ni se hur allt blev. 
Ha de gott så ses vi här igen den som vill:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theroses.blogg.se

En blogg om min floristutbildning och akvarellmålning.

RSS 2.0